Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
már 24 2012

A nők rosszabbul parkolnak a férfiaknál?

NEM. A közelmúltban egy brit parkolócég egy hónap alatt több ezer parkolást nézett végig, és pontozott hét szempont alapján. Az összesítés kimutatta, hogy a megszerezhető 20 pontból a nők átlagosan 13,4-et, a férfiak 12,3-at gyűjtöttek. A szempontok többek között ezek voltak: a parkolóhelyek felismerése (a férfiak türelmetlenségükben sokszor elhajtottak egy üres hely mellett), a helyes beállás módszer (a nők többször álltak be tolatva, mint a férfiak), a végeredmény (a férfiak többször hagyták csálén kocsijukat) és a parkolás időtartama (itt a férfiak jobbak voltak, de ez a fentieket látva nem is meglepő). Forrás, illetve itt

18 komment   |   hiszedmi |   Címkék: közlekedés autó parkolás felejtős


A bejegyzés trackback címe:

http://hiszedmi.blog.hu/api/trackback/id/tr24337165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

[megmondoember] 2012.03.24. 21:35:20

Hát igen, a megfelelő szempontokat összeválogatva bármilyen halmazból tetszőleges közös tulajdonságot mutató elemeket ki lehet hozni győztesként.

Pl. adott esetben nagyon nem látom miért értékelték előnyként azt, hogy tolatva álltak be a nők, mikor ez önmagában semmi előnyt nem jelent - legfeljebb annak, akinek pl. problémás a kitolatás. Ugyanakkor a feladat elvégézéshez szükséges időt csak egy szempontként kezelték a többi közül, miközben a gyakorlatban ez a legfontosabb - ill. hát 5x annyi időt alatt nem nagy szám egyenesen beállni, ami önmagában teljesen invalidálja ezen két jellemző (egyenes beállás ill. az ahhoz szükséges idő) két külön szempontként kezelését. Pl. öttusázók is nyilván sokkal jobb találati arányt érnének el ha nem kellene sietniük a lövőálláshoz, meg utána el onnan.

Szóval köszönjük brit tudósok.

kutya vacsorája 2012.03.25. 10:00:51

csodaszép, hogy itten tartunk a 21. században, oropa szívében, és még mindig azon megy a vita, hogy ember és ember között van-e különbség mittoménmilyen (képességbeli) paraméterek szerint. arcos kanoknak ajánlom, hogy vessék össze a baleseti statisztikákat is, és piruljanak. mondjuk a közlekedés célja, hogy biztonságosan eljussunk a-ból b-be, nem? akkor ezt a nők teljesítik sokkal inkább. ha már előítélet... persze, tudom, a nők zöme az efféle kurvafejlett társadalmakban is, mint a mienk, ritkábban és kevesebb kilométer erejéig fér a volánhoz (jobbmódúéknál, ahol két kocsi van is általában a ffiak "nagy" autójával mennek pl. hosszabb túrákra, amikor "tszetesen" a pasi hajt, kivéve, ha bepiált, jó esetben). de ha a kevesebb kilométer magyarázhatja (esetleg) a kevesebb balesetet, vajon nem magyarázhatja az (esetleg) rutintalanabb rutint? mert mért nem?
amúgy a módszertanból nem teljesen értem a farral parkolás fétisét: bevásárlóközpontban pl. csak a (hö. figyelem! előítélet!) hüje pasik parkolnak farral, hogy azután a kufferokkal kelljen bebénázniuk a csomagtartóig.

karikaV43 2012.03.25. 10:00:51

Haha miért nem adtak plusz pontot a smink készletért.

porthosz 2012.03.25. 10:00:52

"a nők többször álltak be tolatva, mint a férfiak"

Na ne röhögtessenek már. Lehet hogy a ködös albionban ennyivel jobban vezetnek a nők, de magyarországon én nőt még tolatva parkolni gyakorlatilag nem láttam, de amikor mégis akkor hihetetlen bénázással.

Tisztelet a kivételnek, de a nők számára a parkolás kihivás, a tolatva parkolás pedig közelít a mission impossible-hez.

Jankove 2012.03.25. 10:00:52

Tudjuk tudjuk. Statisztikák egyértelműen bizonyítják, hogy a nők nemcsak jobban parkolnak, hanem jobban is vezetnek! Hiszen kevesebb balesetet okoznak. Az nem számít, hogy a nemek aránya az utakon még mindig a férfiak felé billen, és az sem mérési szempont, vajon hányszor esetben kerül vészhelyzetbe a telefonáló, ábrándozó, gyereket hátsó ülésen abajgató stb. vezetésre nem figyelő nőszemély, és ebből hány esetben nem lesz baleset, mert valaki más -mondjuk egy férfi- figyelme jóvoltából nem lesz crash.

Engem naponta átlag 5x akarnak lerombolni. 5 esetből 4-nél garantáltan női pilóta az "ellenfél", aki sok esetben mégcsak észre sem veszi a forró helyzetet, és bizony nem magának köszönheti hogy ép kocsival, és megmaradt a betétlappal ér haza, javítva a statisztikát.

wasawski 2012.03.25. 10:05:27

Nem hallottatok még a "Brit tudósok kimutatták..." "Brit tudósok szerint..." és egyéb hasonló kezdetű állításokat? Mind kamu! Ez a lényege! Valaki bedobja közénk ezt az állítás-kézigránátot, mi meg rávetődünk! Ennyi!

hiszedmi 2012.03.25. 10:05:46

A tolatás figyelésének is megvan az értelme: a brit autóvezetői oktatás ugyanis ezt részesíti előnyben a parkolóházi beállás esetén, márpedig a nők nagyobb arányban használták ezt a felmérésben.

Brit tudósokról pedig szó sincs, ezek nem tudósok voltak, hanem egy parkolóház csinálta a felmérést.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.03.25. 10:05:57

Brit tudósok, mint forrás viccnek kicsit meredek.

Peyerk 2012.03.26. 10:33:01

@Jankove: Mondd, te miért vagy olyan biztos abban, hogy észreveszed, amikor te sodorsz veszélybe másokat? A vezetésben pont az az egyik legviccesebb dolog, hogy azt gyakorlatilag senki nem látja soha, hogy ő maga hogyan csinálja :)

Persze, már tudom is a választ előre ;)

[megmondoember] 2012.03.26. 10:33:01

@kutya vacsorája: "arcos kanoknak ajánlom, hogy vessék össze a baleseti statisztikákat is, és piruljanak. "
Azokra a statisztikákra gondolsz, amik csak a baleset számát vetik össze, de azt nem, hogy azok hány esetből keletkeztek? Ti. arról van szó, hogy még szép, hogy a férfiak összeségében több balesetet okoznak (nyilván ugye ez a tény az amire utalsz) - de hát, basszus 10x annyit is vezetnek összességében, mint a nők. Mert ugye ha apu és anyu együtt utazik, akkor is jellemzően apu vezet; meg női kamionsofőrből, autós futárból, stb. is elég kevés van.

Szóval abból, hogy a férfiak okozzák a balesetek mondjuk akár 60-70 százalékát is, önmagában nem következik az, hogy a nők jobban vezetnek. Sőt, ha mondjuk akár csak 2x arányszám is igaz (tehát, hogy a férfiak összességében 2x annyi órát/km-t vezetnek le, mint a nők - ami szerintem egy durva alulbecslése a tényeknek), akkor ezzel összefüggésben még 60%-os férfi balesetokozó esetén is az következik, hogy a férfiak átlagosan 30%-kal jobban vezetnek, mint a nők - mert hogy _arányaiban_ (a levezetett km-ekhez, órákhoz képest) ennyivel kevesebb esetben végződik balesettel a túrájuk.

Szóval köszönjük, Emese.

kutya vacsorája 2012.04.02. 21:14:27

@[megmondoember]: szövegértési problémák? saját vagy ez is y kromoszómán dzsal? pontosan ezt (is) írom ui.: annyira macsóország vagyunk, hogy a mái napig kevesebbet vezetnek a nők. többkocsis, feölvilágosult gazdagéknál is. ez van.

Jankove 2012.04.02. 21:14:28

@kutya vacsorája: "arcos kanoknak ajánlom, hogy vessék össze a baleseti statisztikákat is, és piruljanak"

Ahányszor előkerül ez a téma, automatikusan bedobja valaki -jellemzően egy nő- a statisztikákat. Én a saját 15 éve folyamatosan vezetett statisztikám alapján, arra jutottam, ha nem használnám vészhelyzetben a fékpedált kormányt, minden egyes nap egy totálkáros kocsival, és két stócnyi betétlappal érnék haza, melynek döntő többsége női károkozótól származna. De persze -hála az arcos kannak- általában nem lesz baleset, így a hivatalos statisztika is szép marad.

Jankove 2012.04.02. 21:14:29

@Peyerk: "vezetésben pont az az egyik legviccesebb dolog, hogy azt gyakorlatilag senki nem látja soha, hogy ő maga hogyan csinálja"

Sajnos a tévhittel ellentétben -márhogy a jogosítvány alanyi jogon mindenkinek jár- az autóvezetéshez is készségek, képességek, érzékek kellenek. A követelményeket mára alaposan elsilányították, de attól még tény: Vagy van hozzá tehetséged, érzéked vagy nincs. És miután társasjátékról beszélünk, az első legfontosabb aranyszabály: folyamatosan figyelünk mindenre és mindenkire 360 fokos körben. Aztán jöhet a KRESZ ismerete, majd gépjármű kezelése. Mindhárom fontos, így ebben a sorrendben.

És hogy a kérdésedre is válaszoljak, 15 év balesetmentesen, pedig mindennap budapesten közlekedek. Hidd el, sok sok százezer kilóméter után már kiderül, ha valaki hülye az autóvezetéshez. Meg néhány amatőr autóversenyről elhozott kupa is jót tud tenni az egónak :)

fchris82 2012.04.24. 09:44:39

@kutya vacsorája: Azért szerintem jó lenne ráébredni végre, hogy nem csak külsőségekben, agyilag is mások vagyunk, és ezt agyi aktivitás méréssel is bizonyították már, szép, színes képekkel. Agyunk más-más része aktivizálódik, más-más mértékben ugyanannál az egyszerű feladatnál, mint pl BESZÉD! A nőknek fejlettebb a "beszédközpontjuk" és nagyságrendekkel jobban boldogulnak olyan feladatokban, amikben egyszerre több dolgot kell csinálni, a férfiaknak pedig jobb a térérzékelésük. Nem azért kevés a női kamionsoffőr, repülőgép pilóta, matematikus és informatikus, mert diszkrimináció van ezeken a területeken, hanem mert maguktól nem is mennek ilyen területekre. És nem véletlenül kevesebb az óvóbácsi sem.

Ez nem macsósági kérdés, hogy ki vezet. Lehet egyenlőséget követelni, de még ma is külön női-női és férfi-férfi csapatok mérkőznek meg egymással, a világranglistákat is ehhez mérten állítják fel. Itt van mondjuk ez: hu.wikipedia.org/wiki/Maraton A csúcsokat a pasik tartják, mert testfelépítésünk és izomzatunk "jobb". Ettől persze még engem lefut többszörösen a női csúcstartó, ettől még átlagban és a legjobb eredményeket tekintve a pasik "erősebbek", és jobban vezetnek. Ehhez nem kell messzire menni, megint meg kell nézni, hány női F1 pilóta van? Na, erről ennyit.

Mások vagyunk, és ez így van jól. "Mi" meg nem tudunk 30 gyereket felügyelni, és képtelenek vagyunk a testbeszéd olyan szintű "érzékelésére", mint a nők.

asdfxxx 2012.06.26. 11:04:06

Leírom újra, mert nem jelent meg: a nők arányosan is kevesebb balesetet okoznak, mert szélesebb látószöggel rendelkeznek, és többfelé is tudnak figyelni. A férfi ellenben "szemellenzősen" hajt. A gyerekek jobban szeretnek női sofőrökkel utazni (az agresszív férfi vezető helyett), mert jó esetben nyugodtan, kiegyensúlyozottabb. Ebbe bele lehet persze kötni, idegbajos barátnőt-feleséget, szorongó nőismerőst felhozni, akinek annyit mondogatták, hogy rosszul vezet, hogy maga is elhitte (és ha férfi ül mellette, aki tele van egoval, mindez stresszeli). Kétoldalú persze a dolog, reményeim szerint a nők hamarosan felül fognak kerekedni ezen a problémám. A kutatásról: a németek és britek is hasonló eredményre jutottak. Parkolócégekkel egyetemben. Az első kommentelőnek üzenem, a cikk erre is kitér: "a parkolóhelyek felismerése (a férfiak türelmetlenségükben sokszor elhajtottak egy üres hely mellett)" amellett, hogy a parkolás nem egy verseny (a férfi néha épp azért hibázik, mert megfeledkezik erről), ha nem csak magát a beállást, de a keresgélés időtartalmát is figyelembe vesszük, előfordulhat, hogy egészében véve a nők teljesítettek még ebből a szempontból is jobban. Értsd: a férfi tovább körözött, nem vette észre az üres helyeket, összességében több időt töltött el az egész folyamattal.

asdfxxx 2012.06.26. 11:04:11

A nők azért okoznak kevesebb balesetet, mert szélesebb a látószögük. Arányosan is kevesebb balesetet okoznak tehát. Ebbe belejátszhat, hogy a férfi "szemellenzősen" hajt, egyetlen dologra tud koncentrálni. Míg a nő többfelé is oda tud figyelni. A gyerekek (egy másik cikk szerint) inkább a nőkkel érzik biztonságban magukat a férfi agresszív vezetési stílusa miatt. A kutatásokat, felméréseket a parkolással-vezetéssel kapcsolatban nem csak brit, de német kutatók és parkolócégek is elvégezték.