sze 14 2016

Minél hosszabb lejárati idejű egy kupon, annál nagyobb eséllyel váltják be?

NEM. Az ugyan igaz, hogy a vásárlók alapvetően többre tartják a hosszabb lejáratú kuponokat és ajándékutalványokat, de amikor ezek beváltására kerül sor, ennek épp az ellenkezője figyelhető meg.

Egy kísérletben arra kérték a résztvevőket, hogy értékeljék egy 6 dollár értékű ajándékutalvány vonzerejét, amelyet egy helyi cukrászdában lehetett beváltani kávéra vagy süteményre. Azt is megkérdezték tőlük, mekkora valószínűséggel használnának fel egy ilyen utalványt, ha hozzájutnának. A kiosztott kuponok érték tekintetében megegyeztek, egyedül a lejárati dátumuk más volt: egy részük csak három hétig volt érvényes, a többi viszont két hónapig.

A megajándékozottaknak egyértelműen jobban tetszett a hosszabb lejárati idő nyújtotta rugalmasság, de amikor később arra kérdeztek rá, ki váltotta be a kuponokat, megdöbbentő felfedezést tettek. Azok közül, akik a rövidebb lejáratú utalványból kaptak, ötször annyian mentek el a cukrászdába a kávéjukért és a süteményükért, mint azok, akiknek a hosszabb érvényességű kupon jutott.

Tehát lehet, hogy jobban tetszett nekik a hosszabb érvényességű ajánlat, mert több idejük maradt volna a beváltására; a valóságban azonban kevesebben éltek azzal a lehetőséggel. (Forrás

Szólj hozzá!   |   hiszedmi |   Címkék: shopping pszichológia felejtős


A bejegyzés trackback címe:

http://hiszedmi.blog.hu/api/trackback/id/tr6211704769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.